• Beste leden van vv Geldrop,

Afgelopen dinsdag heeft het kabinet weer een aantal coronamaatregelen bekend gemaakt.
    Wat betekenen de nieuwe coronamaatregelen van het kabinet voor de verenigingen?

Duidelijk is dat het vanaf 29 april a.s. weer is toegestaan om jeugd georganiseerd en beheersbaar te laten voetballen bij onze club. Zo mogen kinderen tot en met 12 jaar (basisschoolleeftijd, t/m onder 13 leeftijdscategorie) van de overheid weer komen trainen, waarbij ze niet per se de 1,5 meter afstand hoeven aan te houden. Voor jeugd van 13 tot en met 18 jaar (voortgezet onderwijs, onder 14 t/m onder 19 leeftijdscategorie) is dit ook toegestaan mits zij wél op 1,5 meter afstand van elkaar blijven.

Daar zijn we als bestuur voorzichtig blij mee. Sport heeft een positieve invloed op de gezondheid van de jeugd en veel kinderen hebben de afgelopen weken te veel stil moeten zitten. Daarnaast kunnen ze ook weer naar het spelplezier en de omgang met hun voetbalvriendjes en -vriendinnetjes uitkijken.

Op dit moment worden door de Rijksoverheid, de KNVB en de gemeente aanvullende maatregelen voorbereid als uitwerking van het standpunt van het Kabinet.
    Wij hopen daar deze week meer duidelijkheid over te krijgen.

Afhankelijk van deze nadere informatie van de diverse instanties zullen wij ons als bestuur direkt hierna buigen over de vraag hoe een en ander op verantwoorde wijze geregeld kan worden bij onze club. Dat vraagt, hoe dan ook, maatwerk.

Naar het zich thans laat aanzien kunnen wij a.s. week nadere besluiten nemen over de nieuwe mogelijkheden die door de overheid geboden worden. Een aantal zaken zal daarbij op voorhand door ons als bestuur meegewogen moeten worden. Te denken valt daarbij aan de afspraken over vervroegde vervanging van het kunstgrasveld 3, de onderhoudswerkzaamheden op ons sportpark, de belasting van leiders, trainers en onze accommodatiebeheerder etc.

In alles zullen gezondheid en veiligheid van onze leden daarbij basis-uitgangspunt blijven.

Groet en blijf allen gezond.

Peter Verstraaten, voorzitter.